Christmas in Mammoth 2014

Travel / Mammoth, Skiing / Permalink / 0
 Ja da firade man inte julen hemma i Sverige i ar heller. Utan istallet blev de en trip till Mammoth (4-5 timmar bort) med Tomer. Han hade bokat ett jatte fint hotell till oss, var faktiskt de finaste pa hela skid resorten, som lag precis vid gondolen till sjalva skidbacken, hade skiduthyrning i lobbyn, en shuttle/uber som man kunde ringa nar som helst, gratis champagne i lobbyn osv osv. Super bra hotell helt enkelt - Westin. 
Vi kom fram sent pa julafton, och blev mest lite vin pa hotellrummet och sen utforska en bar bredvid hotellet. Sen juldagen och annandagen blev de skidakning pa dagarna, sen utomhus jacuzzi, vin rummet och bokat bord pa nagon av restaurangerna nere i "byn"/"village". 
 
Maste saga att jag forvande mig sjalv lite med skidakning, var battre an vad jag trodde eftersom de anda gatt ett par ar sedan man sist akte. Men nu fick jag verkligen mersmak och langtar efter nasta tillfalle da man kan aka lite skidor. Det ar ju SA KUL!! Hur som helst, bra resa upp till Mammoth och dagarna gick valdigt snabbt. Mer an sa i detalj behover man vall inte ga, men jag fick verkligen tid till att lara kanna Tomer pa ett djupare satt, sa nu vet man mycket mer och kanner sig betydligt klokare ;)
Gondolen direkt fran hotellet till skidbacken. 
 Dar gondolen slappte av en. 
Jag och Tomer redo for skidakning 
Vacker dag, soligt och lagomt kallt.
<3
Sjalvklart blev de manga ol-stopp. Denna var min absoluta favorit! 
Glad tjej haha
Utsikten var sa vacker, men konstigt att man inte sag sa mycket sno runtomkring :P
Alla tog visst pause har 
En av de manga stunderna da jag fick vanta pa Tomer och passade pa att ta lite kort lol 
Vi hade en open fireplace pa rummet, loved it! 
En av kvallarna hittade vi en bowling hall

Liknande inlägg

Till top