Trial and error is the best way to learn.

/ Permalink / 0
När jag pluggade på UCLA så gick jag en kurs om import/export. Den var super intressant men det var väldigt mycket att lära sig och sätta sig in i under bara 7 veckor. Man kunde som inte relatera till vad exakt en airway bill eller bill of lading eller customs bond. Nu när jag sitter och letar efter en bra Customs broker som kan hjälpa oss att föra in BungyPump genom tullen så börjar jag förstå hela processen mycket bättre. Nu håller jag iofs inte på med någon simple uppsats som jag hoppas få betyg på, nu handlar det om pengar och om BungyPump ens ska ha någon framtid i USA. Det jag vill komma fram till är att det är en helt egen värld det här med US Customs och alla regulations, men om man bara är tillräckligt motiverad så börjar det faktiskt "make sense" efter ett tag. Super intressant måste jag säga!
 

Liknande inlägg

Till top