Ryska pelmeni <3

/ Permalink / 0
Det blev en valdigt lugn helg for oss, sa jag bestamde mig i Paskens anda att gora nagot lite mer avancerat till middag. Sa projekt ryska tortelini eller som det egentligen heter "pelmeni" borjade. Det har ar min absoluta favoritratt och nagot jag at valdigt ofta nar jag var liten, sa det var speciellt att lata mike testa dom. Det var ett evighets piller med att knada ihop varje litet knyte, men efter ett par timmar sa var jag klar. Det blev ratt sa goda, men inte alls i narheten av dom som mormor brukar gora. Hennes pelmeni smalter i munnen, mina hade tvartom lite for mycket tuggmotstand, lite for stora och lite for tjocka haha. Men traning ger fardighet, sa far testa att gora dom igen snart :) 
 
En bild av de fa knyten som blev fina akte direkt upp pa instagram haha
En av lagren pelmeni i frysen
Allt man gor ar att koka dom precis innan servering och sen ata tillsammans med lite creme fraiche och tomat sas om man vill, och helst aven saltgurka :) 

Liknande inlägg

Till top