Change your diet - change your life!

/ Permalink / 0
Under en hel vecka nu har jag inte atit socker OCH aven forsokt att verkligen tanka pa vad jag stoppar i mig.  Det har varit lite kampigt men nu mar jag sa himla mycket battre, far inga sugar-crashes langre och extrem trotthet, utan nu ar de lite mer stabilt och jag mar faktiskt mycket battre. Har aven insett eller oppnat ogonen for att de finns mycket gomt socker och onodiga fetter i saker man inte tanker pa, eller som jag atminstone inte reflekterade over... 
 
  • Istallet for en Soya Latte pa Starbucks, blir de nu en Fat free/sugar free vanilla latte.
  • Istallet for glass till kvallen, blir de istallet sugar free gello.
  • Istallet for vanilj yoghurt till frukost, blir de istallet naturell yohurt med oat bran flingor och nagra hallon.
  • Istallet for apelsin juice och guava som jag alskar, blir de istallet vatten, tea och nagon enstaka Coke Zero. 
  • Istallet for Pork, ater vi bara lean meats som kyckling, turkey och fisk/skaldjur.
  • Brod, ost och smor har vi uteslutit, utan istallet olivolja och kokos olja.
  • Borjar varje morgon med en vitamin shot och aloe vera drink.
 
Jag marker verkligen att stressen med jobbet okade mina cravings for sotsaker och "dalig mat", och de i sin tur resulterade i att jag blev mer trott, hanging och mer (!) stressad. Men nu efter att testat att byta ut vissa saker sa kanner jag mycket mer energisk och alert -preics som de ska vara! 
 
Tummen upp for att tanka mer pa vad man stoppar i sig! 

Liknande inlägg

Till top